Home

SRM B - Vakdiploma Digital Marketeer

8 maanden – Aan de slag met een digital marketingplan

  • Thuis of op locatie
  • 5 verschillende leslocaties
  • Duur 8 maanden

In het kort

Als marketingprofessional speel jij een belangrijke rol in het realiseren van de marketingdoelstellingen binnen jouw organisatie. Je beschikt al over een goede strategische marketingbasis, maar wat betreft digital marketing ben je nooit uitgeleerd! Tijdens deze opleiding met SRM-kwaliteit ga je een tactisch operationeel (digital) marketingplan uitwerken. Hierbij leer je op verdiepend niveau gebruik te maken van SEO- en SEA-strategieën en tools als Google Analytics en conversieoptimalisatie. Kies dus voor deze opleiding en groei uit tot digital marketeer met ruime expertise binnen het vakgebied.

Als marketingprofessional speel jij een belangrijke rol in het realiseren van de marketingdoelstellingen binnen jouw organisatie. Je beschikt al over een goede strategische marketingbasis, maar wat betreft digital marketing ben je nooit uitgeleerd! Tijdens deze opleiding met SRM-kwaliteit ga je een tactisch operationeel (digital) marketingplan uitwerken. Hierbij leer je op verdiepend niveau gebruik te maken van SEO- en SEA-strategieën en tools als Google Analytics en conversieoptimalisatie. Kies dus voor deze opleiding en groei uit tot digital marketeer met ruime expertise binnen het vakgebied.

Wat leer je tijdens de SRM B - Vakdiploma Digital Marketeer?

  • Je weet de marketingstrategie van je organisatie om te zetten naar een gedetailleerde en effectieve marketingplanning
  • Je kunt met behulp van SEO- en SEA-technieken de zichtbaarheid van je website vergroten
  • Je gaat aan de slag met verschillende contentformats en -typen, waarbij je leert rekening te houden met de kwaliteit en de inhoud (storytelling) van de content
  • Je weet hoe je de resultaten van de socials kunt monitoren
  • Je weet hoe je rapportages moet maken, interpreteren en vertalen naar verbeteracties voor je website
  • Je kunt opbouwend advies geven en je gaat aan de slag met het versterken van je gespreks- en interviewtechnieken

Doelgroep

Je bent werkzaam als marketingprofessional, -manager of -adviseur en je wilt je ontwikkelen in het opstellen en uitvoeren van online marketingplannen.

Aanpak

In 8 modules word je klaargestoomd tot digital marketingspecialist. De theorie en concrete praktijkvoorbeelden wisselen elkaar af, waardoor je het geleerde direct kunt toepassen in je eigen werkomgeving. Zo ga je aan de slag met het formuleren van een nieuw marketingplan, Search Engine-strategieën en het opzetten en uitvoeren van social-mediakanalen. Op deze manier weet je precies hoe je opvalt bij je targetgroep en hoe je je marketingplannen hierop kunt afstemmen.

Klassikaal

Tijdens een klassikale opleiding of training heb je les op een van onze leslocaties met een groep medestudenten en een docent voor de klas. Deze bijeenkomsten vinden meestal overdag plaats tussen 9.30 en 16.30 uur. Bij een aantal opleidingen is het ook mogelijk om bijeenkomsten in de avonduren of op zaterdagen te volgen. Kies je voor lessen overdag, dan heb je één keer in de twee weken les. Volg je lessen in de avonduren? Dan heb je elke week les van 19.00 tot 22.00 uur. Zo is een SRM opleiding goed te combineren met een baan en een druk privéleven. 

Wat ga je leren?

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass SEO Advanced (SRM B)

  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Crawl budget
  • Sitesnelheid
  • Featured snippets en structured data

Masterclass SEA Advanced (SRM B)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Advertentie-extensies optimaal inzetten
  • Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en remarketing
  • Sturen op de juiste KPI's

Masterclass Contentmanagement (SRM B)

  • Externe communicatie: briefing en advisering bureaus/partijen
  • AI-tools en contentContentmanagementsystemen (CMS)
  • Contentformats en -typen
  • Contentdistributie
  • Contentkalender
  • Kwaliteitsborging
  • Storytelling

Masterclass Conversieoptimalisatie - CRO Advanced (SRM B)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Masterclass Social Media (SRM B)

  • Socialmedia-doelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van de doelgroep
  • Socialmedia-monitoringtools
  • Communitymanagement
  • Thought Leadership
  • Inzet van AI-tools
  • Contentcreatie

Masterclass Persoonlijke Vaardigheden (SRM B)

  • Adviesvaardigheden
  • Gespreks- en interviewtechnieken
  • Omgangsvormen bij weerstand
  • Overtuigingskracht

Masterclass Marketingplan (SRM B)

  • Visie, missie en strategie
  • SWOT-, markt- en concurrentieanalyse
  • Doelstellingen
  • Doelgroepidentificatie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Marketingmiddelen en budget
  • Meetbare KPI's, monitoring en bijstelling
  • Rapportage en communicatie

Masterclass Google Analytics Advanced (SRM B)

  • Achtergrond Google Analytics 4
  • Inrichten Analytics
  • Rapportage en analyse
  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Aandacht voor privacy
  • Conversion modelling
  • Optimalisatierapportage en -analyse
  • Rapportages op maat maken met de Analysehub

Examen en diploma

Je sluit de opleiding af met een eindopdracht bestaande uit 3 bijeenkomsten. Hierin voeg je de verkregen kennis vanuit de Masterclasses samen tot 1 afrondende opdracht. Slaag je, dan ontvang je het officiële SRM-diploma ‘SRM B - Vakdiploma Digital Marketeer’.

Alle kosten in één overzicht

De prijs kan verschillen en is afhankelijk van een aantal zaken zoals studievorm en betaalmethode.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studiekeuzen, gewenste startmoment en jouw keuze voor een online variant of op locatie.
Prijsvoorbeeld
Lesgeld
€ 5.645,00
Examenkosten
€ 420,00
Studiemateriaal
€ 452,35
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 65,40
Locatiekosten
€ 70,00
TotaalBedrag (excl. BTW)
€ 6.625,00

Bovengenoemde prijs is incl. 7,4% korting voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn.

Wat krijg je hiervoor?

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bij NCOI kun je altijd kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Lorem ipsum durum

Zorg en Paramedisch Category Content Block

This content block only renders on the PDP when the Primary Category name is Zorg en Paramedisch

CODE Content Block Title

CODE Content Block Body